Dok smo uzbuđeno iščekivali dolazak nove godine, malo ko je mogao da zamisli da ćemo već prvo njeno tromesečje provoditi u karantinu, zbog svetske epidemije opasnog virusa. Mnogi su u kovitlacu nenadanih događaja ostali bez posla, a obzirom na situaciju neizvesno je kada će biti moguće tražiti novi posao. Međutim, ponuda online poslova je i dalje izdašna. Ako ne znate šta da radite sa viškom slobodnog vremena u karantinu, možda biste mogli da ovladate novim veštinama, koje potom možete dobro da unovčite.

Poslovi kao što su izrada sajtova, content writing, grafički dizajn, seo optimizacija uvek su traženi za rad od kuće. Online tutorijale koji će vas naučiti trikovima ovih zanata bez problema možete pronaći i uz malo strpljenja, truda i rada naučiti nešto sasvim novo. Uz usvojena nova znanja doći će mnogi benefiti – možete raditi honorarno i na taj način dopuniti svoj budžet, a možete napraviti i potpuni zaokret u karijeri i raditi puno radno vreme online.


Content writing

Nakon što je izrada sajta kompletirana, sajt je potrebno ispuniti tekstualnim sadržajem. To je posao koji vrši content writer. Ako smatrate da imate talenta za pisanje, ovo je posao u kojem biste mogli da se okušate. Posao je zanimljiv, jer se sa svakom zadatom temom vaše znanje proširuje. Saznajete mnogo novih informacija, konstantno čitate i kreativno se izražavate, što će isklesati vaš stil pisanja. U poslu content writera izuzetno je bitno da je svaki napisani tekst plod vaših razmišljanja.

Copy–paste sa drugih sajtova nije dozvoljen, jer Google lako prepoznaje kopirane sadržaje i strogo ih kažnjava. Ako dobro vladate engleskim ili nekim drugim stranim jezikom mogućnosti za pisanje se proširuju, jer su content writeri izuzetno traženi i na svetskim freelance sajtovima. Kao i u svim drugim poslovima, i u poslu content writera postoje „trikovi“ i „formule“ koji će vam pomoći da shvatite osnove pisanja dobrih tekstova.


Izrada sajta

Sajt je osnova prisustva na internetu za sve preduzetnike, bilo da su početnici ili firma sa dugogodišnjom tradicijom. U modernoj eri ono što ne možete pronaći na internetu se smatr nepostojećim, stoga je sajt alfa i omega uspešnog poslovanja. Izrada sajtova je unosan posao za kojim postoji velika potražnja. Kako biste mogli pristupiti kreiranju sajta, vaš potencijalni klijent mora imati domen (naziv sajta) i hosting kod željenog provajdera (zakupljeni prostor na internetu na kojem ćete graditi sajt).

Većina sajtova se gradi na WordPress platformi, jer je besplatna, relativno jednostavna za koriš’enje i nudi mnoštvo funkcija koje će zadovoljiti sve potrebe korisnika. WordPress platforma u ponudi ima veliki broj šablona i već gotovih besplatnih tema, čijom će instalacijom izrada sajta u mnogome biti olakšana. Izrada sajta na ovoj platformi ne zahteva poznavanje programskih jezika, što je za početnike dosta pojednostavljuje ceo proces. Iako izrada sajta zvuči kao komplikovan posao, ovom veštinom je relativno lako ovladati, ukoliko imate makar minimalno informatičko predznanje. Ceo postupak, korak po korak, možete pogledati ovde.


SEO

SEO (Search Engine Optimization) je optimizacija sajta za pretraživače. Izrada sajta je prvi korak ka pokretanju uspešnog online biznisa, a optimizacija je proces koji će učini da sajt nađe put do svoje ciljane publike. Na Google-u se dnevno izvrši preko 3 milijarde pretraga. Kada tražimo bilo šta na internetu u pretraživač unosimo ključne reči vezane za temu koja nas je zainteresovala. SEO je optimizovanje sajta po ključnim rečima, kako bi se pojavljivao među prvim Google rezultatima pretrage. SEO se sastoji od on page i off page optimizacije. On page optimizacija podrazumeva uređivanje tekstualnih sadržaja, istraživanje i odabir ključnih reči, optimizovanje slika, naslova itd.

Off page optimizacija bazira se na građenju raznih vrsta linkova i povezivanju sajta sa drugim sajtovima iz sličnih ili istih niša. SEO je interesantan proces, ali zahteva učenje, posvećenost i praćenje inovacija, obzirom da se algoritmi pretraživača često menjaju. Svim postojećim sajtovima potrebni su SEO specijalisti, tako da je ovo zanimanje izuzetno traženo, kako na domaćem, tako i na stranom tržištu. Na internetu postoji veliki broj tekstova i tutorijala za SEO početnike, a ako ste (ili želite da postanete) jedan od njih, predlažemo vam da pogledate ovaj.


Grafički dizajn

Grafički dizajn ili dizajn vizualnih komunikacija predstavlja veštinu kombinovanja slikovnih i tekstualnih sadržaja prilikom kreiranja reklama i štampanih izdanja. Grafički dizajn je izuzetno zastupljen u svakodnevnom životu, a radove grafičkih dizajnera možemo videti na logotipima, u knjigama, brošurama, časopisima, na reklamama, websajtovima itd. Izrada sajta i grafički dizajn su tesno povezani.

Zadatak grafičkih dizajnera je da uz pomoć fotografije, ilustracije i tipografije kreiraju sadržaj koji će izazvati reakciju klijenata i kao takav će biti upamćen, što za krajnji cilj ima vezivanje klijenta za brend i kupovinu proizvoda koji se reklamira. Kako biste se bavili poslom grafičkog dizajnera neophodna vam je kreativnost i komunikacijske veštine, ali i poznavanje tipografije, Adobe aplikacija, kodiranja, brendiranja, držanja prezentacija. Grafički dizajneri su jedan od najtraženijih poslovnih profila na svim freelance sajtovima za zaposljavanje. Ako razmatrate mogućnost da se otisnete u vode grafičkog dizajna svoje veštine možete dodatno izvežbati uz pomoć online kurseva i tutorijala.