Postoje ljudi koji nikada ne uzimaju knjigu u ruke. Ima i onih koji kupe ili pozajme knjigu, a onda im ona stoji u kući i skuplja prašinu. Kako nagnati čoveka da pročita knjigu? Izdavačka kuća Kadensia Eterna smislila je način. Objavili su “Knjigu koja ne može da čeka” (El libro que no puedo esperar) 2012 godine.


Zamisao argentinskih izdavača privukla je toliko pažnje da su i ljudi koji ne čitaju ništa osim novina pohrlili da kupe prvo izdanje. Pošto je prethodno dobro izreklamirana, kupaca je bilo mnogo te je već prvog dana planuo prvi tiraž.. Za ovu knjigu zainteresovali su se u celom svetu. Knjiga koja ne može da čeka smišljena je da se samouništi i na tome je zasnovana čitava ova originalna izdavačka zamisao. Da bi nekoga naterali da ne odugovlači sa čitanjem, treba mu ponuditi štivo koje će u određenom trenutku doslovno nestati.


Naime, od onog časa kada se otvori, knjiga mora da se savlada za dva meseca. Razlog je jednostavan – upotrebljena je posebna štamparska boja, koja, nakon što se knjiga otvori, polako bledi dok za 60 dana slova sasvim nestanu sa stranica. Dakle, vlasnik mora da se potrudi i spisateljsko delo latinoameričkog pisca pročita dok traje taj “rok”. U protivnom, ostaće mu korice, a unutra bela hartija bez ijednog slova na njoj.
Naravno, svima je jasno da knjige nisu za jednokratnu upotrebu i da neko vredno književno štivo može da se čita i nekoliko puta. I podrazumeva se, trebalo bi da traje mnogo godina i za naredne generacije. Znaju to i u izdavačkoj kući, ali to i jeste reklamni potez. Pre svega, nije slučajno što se ova nesvakidašnja zamisao rodila baš u Argentini.

U ovoj latinoameričkoj zemlji, slično kao i u Meksiku, prosečan čovek često se bori za goli život, i čitanje je nešto što mu je poslednja rupa na svirali, a privatni vrtići su jedini koji imaju pristupe svim knjigama za decu. Knjiga koja se samouništava trebalo je da posluži kao mamac i da privuče baš i te nezainteresovane (ne)čitače.

Da je smišljena odlična kampanja i reklamni potez govore sledeći podaci – Knjiga koja ne može da čeka, na festivalu kreativnosti održanom u Kanu 2012. godine dobila je 3 zlatna i jednog bronzanog lava.