Kada nečija preduzetnička ideja nije potkrepljena budžetom, uslovima ili bilo kakvim vidom podrške, ona na žalost, često ostane samo ideja propraćena povremenim pokajanjem.

“Iznenađujuće”, mnoge od najvećih multinacionalnih korporacija i svetskih kompanija su tek-tako, u nečijoj garaži, stanu ili sobi, započele svoj proces stvaranja od strane istinski posvećenih entuzijazista.


Amazon

U samu zoru internet ere, davno 1994.godine, Džef Bezos osnovao je sopstvenu onlajn knjižaru. U to vreme, glavna kancelarija bila je u njegovoj garaži, a stara vrata su mu služila kao zamena za radni sto. Danas, Amazon je najveći svetski prodavac na globalnoj onlajn mreži. Osnivac Džef Bezos poseduje i privatno finansira poznate aero-space kompanije namenjene izgradnji i istraživanju svemirskih letelica i raketa kao i međunarodnu kosmičku stanicu “Blue Origin”.


Walt Disney

Roj i Volt Dizni, dva brata, “sklepali” su svoj prvi animirani film u garaži iznajmljenog apartmana. Garaža se nalazila u Holivudu, budući da su Dizni i njegov brat odlučili da se presele tamo 1919. godine, kako bi potražili sreću. Dizni se još u 18. godini zaposlio kao komercijalni ilustrator jer je svoj talenat crtanja razvijao od 3. godine. Danas, Volt Dizni kompanija je medijski konglomerat sa najvećom zaradom na svetu u odnosu na sve konkurente tokom istorije.


Google


Današnji najveći svetski pretraživač i multinacionalni gigant, započet je kao istraživački završni projekat dva studenta sa Stanforda, Leri Pejdža i Sergeja Brina, 1995 godine. Njih dvojica prijavili su svoj mali preduzetnički online biznis pod nazivom “Backrub”, sa namerom da sakupe što više informacija o internetu. Kancelariju su “otvorili” u garaži poznate prijateljice Suzan koju su zaposlili i registrovali kao prvog radnika. Suvišno je komentarisati šta Google kompanija predstavlja danas, nakon više od dve decenije od svog postojanja.


Opel

Nakon mnogo godina rada kao šegrt metalostrugara, Adam Opel, 1862 godine odluči da pokuša da napravi pisaću mašinu u svojoj šupi koja je služila za čuvanje sena za stoku, ne shvatajući da je na taj način položio temelje kompanije Opel. Uspevši u svom poduhvatu, nakon samo godinu dana, Adam se izdvojio i samostalno otvorio radnju sa pisaćim mašinama, uz reklamu u lokalnim novinama. Nakon samo 4 godine, 1886, njegov procvetali biznis se proširio na proizvodnju bicikala, a 1895, godine, nakon njegove smrti, supruga odluči da sa sinovima ispuni Adamov san i uplovi u proizvodnju prvih komunalnih vozila. 1899. Opel automobil debituje na međunarodnom sportskom dogadjaju.


Harley Davidson

Vilijam S. Harli i njegov brat Artur Dejvidson, još u detinjstvu su obožavali da eksperimentišu u svojoj šupici, dosetivši se mogućnosti da motor prikače za bicikl. Mesecima su usavršavali svoj izum, dok 1903. nisu uspeli da ga pokrenu uz jednocilindrični sistem i predstave svoje specijalno vozilo u Viskonsinu na sportskoj trci.Tako je prenstveno nastao motocikl. Malo je verovatno da su ovi mladi entuzijazisti mogli da predpostave da će njihov izum postati jedna od najvecih ikona ljubitelja motornih vozila.


Mi smo uz ove priče došli do zaključka: mnogi su odjednom počeli bez ičega, pa se čini jasnim da uspeh nema nikakve veze sa novcem. Dovoljno je imati hrabrost, posvećenost, ideju i volju!