Uloga čula u ishrani je nemerljiva i davno je otkriveno da čovek, na žalost, ne može u potpunosti da uživa u hrani, ako mu nisu sva čula omogućena. U današnje vreme zaista je neverovatno koliko kompanije utiču na percepciju nekog čula pri kupovini, kao što su boje (vid), muzika (zvuk), slično. U nastavku teksta sledi objašnjenje o tome šta se zapravo dešava sa našim čulima dok jedemo i šta sve može da utiče na potpuni užitak obedovanja.

Vid
Ukoliko je neka namirnica narandžasta ili crvena, pokazuju istraživanja, može da joj se smanji količina šećera. Na žalost, jelo koje je slano ljudi u glavi ne povezuju sa određenom bojom, zato proizvođači nisu još smislili kako da potrošače prevare i smanje količinu soli.

Miris
Oko 80% onoga što čovek prepoznaje kao ukus, zapravo potiče od čula mirisa. Međutim, kako naglašava Dr. Čarls Spenser, ljudi i dalje pogrešno veruju da hranu najviše prepoznajemo osećajnim pupoljcima na jeziku.

Ukus
Na hrapavoj sluzokoži jezika nalaze se sitne kvržice sa tzv. osećajnim pupoljcima kojima prepoznajemo da li je nešto slatko, kiselo, slano, gorko ili ljuto. Međutim, tek kada se uključe i ostala čula, čovek može da uživa u ukusu hrane koju jede. Nema te stomatološke ordinacije koja može da pomogne u poboljšanju ovog čula, ali ono što je svakako neophodno za odlično čulo ukusa je održavanje higijene zuba.

Zvuk
U zavisnosti od toga kako se “oglašava” neka namirnica, da li je hrskavija ili sočnija, čovek zaključuje da li je manje ili više ukusna. Tako se, na primer, za čips koji krcka kada se grize, veruje da je mnogo ukusniji, kao i mljackavost sira u hamburgerima koja podstiče na prepuštanje u uživanju. Zanimljivo je da čak i zvučan naziv namirnice privlači kupce.

Sastav
Ukoliko se smanji punoća određene namirnice, čovek stiče utisak da je ona manje ukusna. Naučnici veruju da je razlog to što se osećajni pupoljci imaju poteškoća da prepoznaju ukus nečeg što je razvodnjeno ili retko.

Predubeđenja
Pretkodna iskustva mogu da podstaknu određen, već dobro poznat ukus. Tako se na primer, u pojedinim kulturama, kao što je slučaj i sa našom, ukus vanile i karamele obično povezuje sa slatkim. U drugim kulturama to pravilo ne važi.