776views

Svako želi da bude srećan. A da bi to postigli potrebno je utvrditi koja emocija nas u tome zapravo sprečava i kako da je pretvorimo u pozitivnu. Postoji nekoliko hronično loših emocija koje nas sprečavaju u tome da se opustimo i uživamo u trenucima bez problema. Takve emocije se mogu prevazići, potrebno je samo da ih prepoznamo i usmerimo energiju na suprotnu stranu.


  1. Anksioznost
    Kako kažu psiholozi, ovaj osećaj dolazi iz nesigurnosti ili u trenucima kada se osećamo ugroženo. Ovaj toksični osećaj raste u telu i čini da se osećamo obeshrabreno pa čak i depresivno. Drugi simptomi anskioznosti su strah, nedostatak koncentracije i poverenja i nesanica.

  2. Hronično nezadovoljstvo
    Nezadovoljstvo je najotrovnije onda kada postaje trajno u nečijem životu. Povremeno osećanje nezadovoljstva pomaže da postanemo bolji ljudi iz dana u dan, ali hronično nezadovoljstvo čini da osoba stalno traga za standardom savršenstva koje zapravo ne postoji. Takvo nezadovoljstvo može promeniti tok razgovora i uticati na donošenje odluka. Ova vrsta “gađenja na okolinu” individuu može paralisati u normalnom toku života i može uticati na budućnost.

    Izvor: Matthew Johnstone, The Alphabet Of the Human Heart

  3. Zavist
    Ova vrsta emocije osobu pretvara u emotivnog manipulanta i zapravo stvara prikriveni osećaj manje vrednosti. Ukoliko se ova emocija neguje počinje da utiče na samopouzdanje, stvara se osećaj duboke nesigurnosti i konstantna sumnja u svoje sposobnosti.

  4. Stalni bes
    U određenim situacijama. bes može da pomogne da se prevaziđu poteškoće. Ponekada može da učini da ostanemo fokusirani i oprezni, ali bes koji se pretvara u ljutnju često vodi sve dublje i dublje u problem, čak i do nasilja.

    Izvor: Matthew Johnstone, The Alphabet Of the Human Heart

  5. Hronični strah
    Ljudi koji stalno strepe u normalnim životnim situacijama (kao npr.odlazak kod zubara) utiču ne samo na svoje, već i na tuđe viđenje stvari tako da mali problemi deluju nerešivo, samim tim teško se i prevazilaze. Strah od neuspeha može unazaditi osobu u životu, a samo otkrivanje porekla straha može pomoći u prevazilaženju ove emocije.

  6. Sramota
    Strah od toga da u nekoj situaciji možete izgledati smešno ili ispasti glupi često je povezan sa strahom od napuštanja. Sramota parališe i sprečava u ispunjavanju ciljeva. Važno je shvatiti da onaj ko pokušava nekoga da osramoti to radi isključivo iz sopstvene nesigurnosti.

    Izvor: Matthew Johnstone, The Alphabet Of the Human Heart

  7. Periodi teških depresija
    Ovo je jedna od najopasnijih emocija. Ozbiljna depresija je promena čitavog pogleda na svet, raspoloženja i stanja uma koja utiče na sve aspekte života. Javljaju se i osećaji bezvolje i gubi se poenta za životom. U ovakvim slučajevima potrebno je početi sa malim koracima, od šetnje na suncu i razgovorima sa prijateljima ili stručnim licem, uz obaveznu fizičku aktivnost koja nesagledivo utiče ne samo na fizičko već i na opšte psihičko zdravlje. Osmeh se ne može ukrasti, isključivo je naš izbor da li ćemo ga imati na licu.

  8. Frustracije
    Mešavina besa, ogorčenja i nepravde. Stvaraju se najčešće iz potrebe da zadovoljimo sve i svakog. Potrebno je shvatiti da je najveća ljudska vrednost dostojanstvo koje je najzaslužnije za preuzimanje kontrole nad životom.

    Izvor: Matthew Johnstone, The Alphabet Of the Human Heart

  9. Hronična tuga
    Kada ne znamo kako da se nosimo sa gubitkom ili velikom tragedijom u životu, možemo se naći u emotivnom paku stagnacije. Ne zaboravite da ne možete očekivati da svako razume kako se zaista osećate – takav bol je teško razumeti. Međutim, tuga je UVEK prolazna i ponekada je neophodna za proces izlečenja. Ne potiskujte svoje emocije već ih delite sa bliskima i izbacujte tu lošu energiju kroz fizičku aktivnost.

  10. Osečaj krivice i poricanje
    Važno je napraviti razliku između stvarnog osećaja krivice (npr, kada se krši zakon) i onog toksičnog osećaja krivice koji dolazi iz emocionalnih razloga. Takav osećaj može potpuno promeniti osobu, a poricanje može uticati na sposobnosti da se suočimo sa izazovima.

    Izvor: Matthew Johnstone, The Alphabet Of the Human Heart


    Naučite kako da prevazićete emocije koje u životu ne služe ničemu osim psihičkom pa i fizičkom kočenju u svim aspektima života. Preuzimanje odgovornosti za svoja dela, prihvatanje razlika i poštovanje sopstvenog i tuđeg postojanja su ključne stvari u održavanju ličnog zadovoljstva i ostvarivanju ciljeva.