Zamislite da se nalazite u velikom lavirintu, poput onih koje smo rešavali kad smo bili mali. Zamislite da je taj lavirint trodimenzionalan i da stvarno ne možete da pretpostavite na kojoj strani je izlaz. Sigurno postoji način i nekoliko caka koje mogu da se upotrebe.


U Japanu, u dnu planine Fuji, nalazi se avatura-futuristički park sa najstrašnijom kućom strave i užasa u kojoj je jedan prilično komplikovan lavirint.

Ko uspe da izađe iz njega, svake godine dobije neku čudnu, ali korisnu nagradu. Prošle godine nagrada je bila besplatan servis mobilnih telefona tokom čitavog života.

Dakle, ako se ikada nađete u prilici da posetite kuću strave i užasa u Japanu, u kojoj se nalazi ovaj lavirint, možete se setiti ovog teksta. 😀

 

Iza mnogih (dvodimenzionalno projektovanih) lavirinata, moguće je izaći tako što se kroz njih prolazi neprestano dodirujući zid jednom rukom.

Ipak, neki lavirinti su proketovani tako da se suprotstave ovoj tehnici, i da biste izašli kroz njih, morate primeniti takozvano Tremoovo pravilo: na svakom raskršću nasumično odaberite i obeležite (na primer linijom, kredom) put, kojim ćete se vratiti unazad, samo ako završite u ćorsokaku ili na raskršću na kojem ste već bili (odnosno na kome postoji bar jedan put koji je obeleežn bilo kakvom oznakom).

Kad ste prinuđeni da se vratite istim putem do raskršća sa koga ste krenuli, pogrešan put koji ste prethodno odabrali, i kojim ste se vratili – obeležićete još jednom (na primer, drugom linijom koja će sa prvom napraviti znak X), da biste sledeći put znali da tim putem ne treba ići.

Na raskršću na koje ste se vratili, odaberite put kojim niste išli – ako takav postoji, a ako ne postoji – odaberite put kojim ste prošli samo jednom (put sa jednom oznakom). Na kraju (moglo bi da traje veoma dugo :)), uspećete sigurno da izađete iz lavirinta, ma kako složen bio.